Valet e över

i Kanada alltsa. Efter fem veckors hart kampanjande, fran mitt hall inte sa mkt hart, sa e valet över. Harper (conservative) kan fortsätta som premiar minister med ännu fler konservativa ledamöter bakom sig. Far se om han klarar av finanskrisen? Kanada fortsätter ga at det konservativa hallet, vilket känns lite obehagligt. Liberalerna förlorade nästan 20 platser i parlamentet, nu har de 76 av 308. Dion, ledaren, kommer kanske att avga pga detta vilket e lite sorgligt. Men, Gerard Kennedy som jag har kampanjat för vann och kommer nu aka till Ottawa och se till att Harper inte kan hitta pa vad som helst. Sa jag fick ga pa segerfest, vilket var kul. Men alla var rätt sa trötta och nagon riktig feststämmning infann sig inte riktigt. Det kändes lite som i riksdagsvalet 2006, alliansen vann, men folkpartiet förlorade sa man visste inte om man skulle vara glad eller ledsen. Jag e iaf glad att jag kanske har gjort en liten insatts för att inte ännu fler konservativa blev valda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0